sobota, 20 grudnia 2014

Świąteczne pierniczki

Pierniczki sama piekłam pierwszy raz :) lukrowałam też pierwszy :) Wyszły smaczne i na szczęście nie są twarde ;)


Przepis na moje bardzo proste Świąteczne pierniczki:

* 4 szkl. mąki
* 2- 3 łyżki miodu
* 3/4 szkl. cukru 
* 2 łyżeczki sody
* 100 g masła
* 2 jajka
* ok. 3 łyżek mleka
* przyprawa korzenna
* 2 łyżeczki kakao

1. Przesiewamy mąkę, sodę i kakao;
2. W rondelku podgrzewamy miód z przyprawą korzenną i cukrem (ciągle mieszając); 
3. Zawartość rondelka przelewamy do mąki, łączymy składniki łyżką;
4. Rozpuszczamy masło, przelewamy do miski z mąką, znowu mieszamy łyżką i wbijamy do tego jajka; 
5. Wyrabiamy gładkie ciasto, stopniowo dodając po łyżce mleka;
6. Wałkujemy na grubość około 0,5 cm i wykrawamy pierniczki;
7. Pieczemy w 180 C przez około 5 min.

Przepis na lukier:

1. Biały: Pół szklanki cukru pudru + 2-3 łyżki soku z cytryny
2. Różowy: Pół szklanki cukru pudru + 2-3 łyżki soku malinowego

Dokładnie ucieramy i lukrujemy pierniczki.
Ja lukier przełożyłam do szprycy cukierniczej, ale jeżeli ktoś nie posiada takiego urządzenia wystarczy w woreczku foliowym zrobić maleńką dziurkę, napełnić go lukrem i "wyciskać" go na pierniczki.


Smacznego!









Pozdrawiam
Iza


1 komentarz:

  1. Piękne i kolorowe te Toje pierniczki i zapewne bardzo smaczne!!!
    Pozdrawiam i życzę Wesołych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!!!!

    OdpowiedzUsuń