piątek, 22 maja 2015

Zamienniki jajek

W weekend zamierzam upiec muffinki z maszyny, którą pokazywałam tu KLIK. To będzie debiut "nowego" sprzętu w mnie :) Do tej pory jakoś nie składało się, żeby go wypróbować.
Przeglądając Internet w poszukiwaniu nowego muffinkowego przepisu natknęłam się na zamienniki jajek. Wiedziałyście, że jajka możemy zastąpić lnem, masłem orzechowym, czy nasionami chia? Ja nie wiedziałam :) Kto wie, może jutro pokombinuję z przepisami i stworzę coś ciekawego.
A tu dla Was ściągawka, którą znalazłam:



Słonecznego weekendu życzę

Pozdrawiam
Iza

7 komentarzy:

  1. Taka ciekawostka, dzięki! Przyda się gdy zabraknie jajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę.... nie miałam pojęcia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe! Dzięki wielkie:)
    wspaniałego weekendu kochana

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy na pewno chodzi o zamienniki gdy zabraknie jajek do ciasta? Czy raczej wartość kaloryczną? Dasz znać, jak przetestujesz? bo aż mnie ciekawość zżera. Teraz widzę, ze to jednak zamienniki do ciasta, a to ciekawe.
    Serdeczności przesyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o zamienniki, głównie dla wegan. Nadają wilgotność i wiążą ciasto. W piątek dostałam 30 jajek od teściowej, więc w ten weekend nie będę chyba stosowała zamienników :))

      Usuń
  5. Ciekawe:-) W życiu bym nie przypuszczała, że np. masło orzechowe może byc zamiennikiem jajka.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  6. Może być pomocny taki zamiennik, kiedy się okaże że w lodówce brakło nam jajek:)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń